Кабмін знову розділив Міністерство енергетики та захисту довкілля на два міністерства

Не пройшло й року як Кабмін знову розділив Міністерство енергетики та захисту довкілля на два міністерства! Якщо б це був невеликий держорган, то можна було б не звернути увагу. Але мова йде про величезні державні структури, які забезпечують дві життєвоважливі для країни сфери – енергетику і екологію.

Кожен новий очільник держави вважає себе великим реформатором і, прийшовши до влади, починає реорганізацію щоб показати «боротьбу» з бюрократичною державною машиною. Нинішньому керівникові держави хтось дуже недалекоглядний порадив «зліпити» докупи те, що в українських реаліях протизаконно: поєднувати під одним керівництвом функції з видання дозволів, в тому числі підприємствам, які забруднюють навколишнє середовище, і функції з накладення штрафних санкцій на такі підприємства – це конфлікт інтересів. І це прописне правило відомо кожному студенту у сфері держуправління!

Коли ж у серпні 2019 р. Міністерство енергетики та Міністерство екології об’єднували в одне, то пояснювали це бажанням забезпечувати енергетичну політику так, щоб завдавати найменшої шкоди довкіллю!

Нині ж країні загрожує екологічна катастрофа: забруднення водойм і повітря, особливо у великих містах, сягає критичного рівня, регулярні лісові пожежі та масове вирубування лісів. Але у Міненергетики понад 450 підвідомчих підприємств, установ та господарських товариств зі своїми проблемами! Тож уявіть самі – чи можуть клерки зі сфери екології чи тим більше екологічні громадські організації «достукатись» зі своїми проблемами до керівництва міністерства, яке із своїми енергетичними проблемами впоратись не може?!

Про те, що утвореного у минулому році енергетичного «монстра» не турбують проблеми  екології, свідчить навіть його офіційний сайт – крім самої назви на ньому немає жодного згадування про проблеми навколишнього середовища і шляхи їх вирішення!

Але не пройшло і року – й в.о. міністра енергетики і захисту навколишнього середовища О.Буславець заявляє, що таке об’єднання призвело до неузгодженості і конфлікту інтересів!

Нещодавно Кабмін визнав, що в Україні НАЙБІЛЬША КРИЗА В ЕНЕРГЕТИЧНІЙ ГАЛУЗІ за всю найновішу історію української енергетики – повне економічне, фізичне і  паливне розбалансування галузі! Причина – прийняття «простих рішень» на користь олігархів: неконтрольований приріст потужностей “зеленої” енергетики, який співпав з падінням  споживання електроенергії. Це призводить до підвищення собівартості всіх товарів і в кінцевому результаті вдарить по гаманцях українців.

Але ж ситуація була очевидною не вчора і не рік назад. Питання: чому, перебуваючи перед лицем таких глобальних криз, вирішили об’єднати міністерства?

Адже процедури ліквідації і об’єднання – надважкі і можуть тривати роками! Починаючи зі створення ліквідаційної комісії (з працівників юридичної, кадрової, бухгалтерської служб, представників Мінфіну, Мінекономіки, ДФС, Казначейства, Укрдержархіву…), проведення нею ПОВНОЇ інвентаризації (фінансових  зобов’язань, основних засобів, матеріальних  цінностей,  коштів на рахунках, перевірка їх вартості, сум заборгованості…) і закінчуючи підтвердження достовірності всієї цієї інформації первинними (!) бухгалтерськими документами! І поки щось в цих «пазлах» не зійдеться – структура не ліквідується!

Все це потребує залучення робочого часу великої кількості працівників, який мав би бути спрямований на виконання основних обов’язків. А ще – це дуже «зручний» механізм позбутися «непотрібних» працівників на держслужбі, бо під час ліквідації старої структури в нову переводяться лише «потрібні». А «непотрібні», які відмовляться від запропонованої рядової посади, наприклад копіювальника матеріалів, залишаються «висіти» в старій структурі до її ліквідації. Старе Міністерство енергетики ще й досі не ліквідовано! За цей рік змінились 1 міністр і призначений другий в.о. міністра. Влада і досі «не може» призначити повноцінного керівника міністерства.

Так навіщо було «підвішувати» в повітрі величезні структури міністерств? Можливо КОМУСЬ ПОТРІБНО було ставити на паузу процеси в них, щоб за рік цієї невизначеності приймались рішення на користь енергетичних структур олігархів?

У чиїй хворобливій нереалізованій «реформаторській» уяві виникла ідея об’єднати між собою 2 життєвоважливі для економіки міністерства – наразі невідомо. Але виконавці – ті хто голосував на засіданні Кабміну і ставив свої підписи під завідомо незаконними рішеннями – мають понести відповідальність! Поки не втікли за кордон…

Поділитись новиною у соціальних мережах

Share on facebook
Share on email
Share on twitter
Share on google